chovatelská stanice borderteriérů

Dny BRT Štoky 2013

01.07.2013 11:37

V pátek 14.6. jsme se vydali na již osmý ročník setkání chovatelů, majitelů a milovníků plemene border teriér do Štok u Jihlavy. S sebou jsem vzala Hanelku, aby se trochu vzpamatovala po štěňátkách a taky jsem jí místo hárající a drápek si ve vlaku utrhnuvší Basty přihlásila na pětiboj o pohár dnů BRT. Taky jsme s sebou měli našeho Toníčka, kterého jsem zrovna měla týden na hlídání a kterého jsem přihlásila na výstavu do třídy veteránů.

V pátek jsme příjemně poseděli na zahrádce u myslivecké chaty a v sobotu ráno všechno vypuklo. Na pětiboj jsem vylosovala Hanelce číslo 2, Toníčka jsem svěřila na hlídání a vyjeli jsme na "místo činu". Jako první disciplína proběhl aport kachny z hluboké vody. Jakmile se vystřelilo a kachna plácla o hladinu, vystřelila s jekotem i Hanelka a kachničku mi pěkně přinesla. Bohužel jsem jí disciplínu trochu pokazila svojí pomalostí a nechala jí kachnu na břehu upustit. Díky mé malé pohotovosti jsme dostaly známku 2, která ale pořád u borderů stačí na I. cenu. Druhou disciplínou se mělo u psa prověřit "vyhledávání a chování u střeleného kusu" a u vůdce připravenost, což jsem opět Hanelce trochu pokazila ... Hanelka pěkně vyrazila určeným směrem hned po vypuštění z vodítka a na povel "hledej prasátko" zavětřila a běžela. Prase našla během dvou minut, chvíli u něj pobyla, ověřovala a vrátila se ke mně. Kdybych ji v tu chvíli uvázala na vodítko s tím, že máme disciplínu splněnou a Hanelka je vodič, měly bysme za 4. Takhle jsme dostaly 3 za nezkušenost vůdce. No ... nějak ty zkušenosti získat musíme, že ... :)

Další dvě disciplíny, vodění na řemeni - troufla jsem si s Hanelkou na volné vodění - a odložení (10 minut, po pěti minutách střelba) - také volné - zvládla Hanelka nádherně, obojí za 4.

Prozatím známky na I. cenu, měla jsem z toho moc dobrý pocit a už nás čekala jen nora na rychlost. Do nory jde Hanelka vždycky velmi nadšeně a s vervou, takže jsem neměla sebemenší pochybnost. Při propočítávání kdo má jaké známky a kdo odkud vypadl mi vycházelo, že když noru nepokazíme, můžeme počítat s "bednou"! Na noru jsme nastupovaly s Hanelkou jako první, protože jednička vypadla na některé z předchozích disciplín. Už před brankou jsem měla co dělat, abych "nahatou" Hanelku bez obojku udržela. Do nory vletěla jako drak a během pár vteřin byla zase venku. Bohužel opět vsukem, nikoli u třetího kotle! Znovu jsem ji pobídla do nory a Hanelka šla, ale před prvním kotlem se zarazila a nešla dál. Netuším, co ji k tomu vedlo. Nakonec začala krásně hlásit a jako namydlený blesk vyrazila vpřed a během pár vteřin a s šíleným řevem dorazila až ke třetímu kotli ... bohužel nestihla časový limit a z pětiboje byla vyloučená. I takhle to někdy končí ... myslím, že kdybych jí v pátek nechala noru proběhnout, nestalo by se to. Takže jsem jí vlastně tři disciplíny pokazila já. Ale příště ... příště už to všem natřeme! :)

Nástup na vyhlášení výsledků pětiboje

Po pětiboji probíhaly i norovací zkoušky, kterých se účastnila naše Dorotka (Carmen BH) a ve kterých také obstála, čímž splnila podmínky chovnosti! Majitelům gratuluji a děkuji! :)

Večer proběhly už tradiční přednášky na různá témata (například úprava srsti bordera), oblíbené grilované prasátko - jako vždy moc dobré a tombola, ve které jsem opět vůbec, ale vůbec nic nevyhrála. Už se těším na to štěstí v lásce ... I dnešní večerní posezení bylo moc příjemné a čekala nás noc ve stanu. Dvě dospělé, jedno sedmileté dítě, jedno desetiměsíční dítě a tři bordeři! Tušila jsem, že se nevyspím, ale nakonec to nebylo tak hrozné a malý Matýsek se probudil až o půl šesté. A psi? Ti spali a až do rána jsme o nich nevěděli.

V neděli na výstavě jsem měla několik "želízek v ohni". Toníček (Ater Ursus Bohemia Bonita) ve třídě veteránů, Dorotka (Carmen BH) ve třídě otevřené, Dellinka (Della BH) v silně obsazené třídě mladých a Gobynka (Chekky Korym Bohemia) ve třídě pracovní, kterou jsem předváděla momentálně indisponovanému páníčkovi ... :)

Toníček ve své třídě zvítězil, bohužel v boji o nejlepšího veterána výstavy byl poražen fenou, která byla o tři roky starší. Pan rozhodčí řekl, že tento pes je krásný a mohl by soupeřit v jiných třídách s mladšími psy, ale skutečný veterán je fena. Ale jsme spokojení a Toníček si odvezl pohár.
Dorotka si s páníčkem vyběhala krásné umístění V4 v pěkné konkurenci, z čehož mám obrovskou radost a opět páníčkům gratuluji a děkuji! Dellinka získala krásný posudek a známku VD, k čemuž náleží také gratulace a poděkování. S Gobynkou jsme taky nakonec vyběhaly krásnou V4, přestože kdykoli jsme běžely kolem páníčka (a ze si nás pan rozhodčí v pohybu pěkně dlouho a často vychutnával ... !), Gobynka sebou praštila o zem a jako že dál prostě nejde, čímž samozřejmě všechny pobavila.

Gobynka (Chekky Korym Bohemia)

Toníček (Ater Ursus Bohemia Bonita)

Goby

S Toníčkem na "stupních vítězů"

Počasí se letos, oproti loňskému, velmi vydařilo. Nebylo ani parno ani deštivo, těch pár nedělních ranních kapek nikoho nerozhodilo. Prostě opět velice vydařené setkání stejně "postižených" lidí a jejich psů. Už se těšíme na další, již devátý ročník.

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode