chovatelská stanice borderteriérů

Basta - tulačka!

11.03.2013 17:12

V neděli 3.3. jsme byli ještě s kamarádem a jeho malými dětmi na výletě u Kostelce u Holešova, šli jsme odtamtud na vysílač "Holý kopec" přes kapličku a studánku "Svatá voda". Byl by to moc hezký výlet ... jenže ... jenže jsem se víc věnovala kamarádovým dětem než holkám a ty to pojaly po svém a během první čtvrthodinky se vydaly po mnohých stopách zvěře. 

Šli jsme normálně dál, s tím že cíl je už jen kousek a stejně se budeme vracet stejnou cestou a holky nás najdou, tak jako ostatně vždycky! Jenže je jaro, terém byl velmi zazvěřený a holky ne a ne přijít ... kamarád s dětmi musel odjet a my jsme chodili po lese, volali, pískali, objížděli okolí autem ... nicméně holky jsme nenašli. Ptala jsem se i lidí které jsem potkávala ... nic. Pak, po šesti hodinách, mně autem míjel pán se kterým jsem mluvia a řekl mi, že jednu viděl v Kalrovicích u rybníčku, že se tam někde motá. Jednu! Řekl, že to vypadá na starou fenu, takže Hanelka. Rozběhla jsem se tam a Hanelku jsme opravdu našli. Bohužel ne Bastu ... :(  Jezdili, chodili, volali a pískali jsme až do tmy a nic.

Nahlásila jsem to všude kam to šlo, dala jsem leták na Facebook, do útulků, na policii ... všude. Hlavně jsem na všechny okolní obecní úřady poslala prosbu o pomoc s fotkami, což se nakonec ukázalo jako to nejlepší.

V pondělí po práci  jsme po okolních obcích ještě hledali (Jirka i ráno a v poledne!) a rozvěšovali letáčky ... večer jsme dostali zprávu, že Basta byla celé odpoledne v Kroměříži! Samozřejmě jsme tam hned jeli a do noci hledali, na policii jsme zašli, jeli s nimi i do útulku podívat se na odpolední odchyt - menší černá křížená fenečka s milou povahou - to přece MUSÍ být naše Basta! - Nebyla ... 

Ráno v úterý další hledání a taky dlaší hlášení - Basta byla viděna ve Vážanech u Kroměříže, kde se jí pokoušel odchytit nějaký pán, ale Basta se prý bála a utekla směrem ke hřbitovu. To se mi moc nezdálo vzhledem k Bastině kontaktní a přátelské povaze, ale kdo bí co chudinka zažila ... tonoucí se i stébla chytá. Má úžasná kamarádka se z práce (z Holešova!) rozjela do Kroměříže, hledat a vyvěšovat letáky (i když se to nakonec ukázalo jako "kachna", Tvá pomoc je neocenitelná!). Od té doby bohužel žádná zpráva. My jsme samozřejmě po práci zase sedli do auta a prohledávali příslušné části Kroměříže do tmy ... nic.

Ve středu už jsme nehledali, jaksi nebylo kde ... seděla jsem u počítače a přemýšlela, jestli jsem někam nezapomněla ještě napsat že se Basta ztratila ... a v tu chvíli (asi kolem půl šesté večer) mi zazavonil telefon a volá mi paní z obce Líšná (přes docela velký les od Kostelce a Karlovic), že má naši Bastu. Dopodrobna mi ji popsala, nebylo pochyb o tom že je to ona. Prý ji vlezla na zahrádku za slepicema - naštěstí jim nechtěla ublížit, na slípky je zvyklá ... Sedli jsme do auta a rozjeli se do Líšné. Byla to Basta! Hubená, špinavá a smrdutá, ale naprosto zdravá a "nepoškozená" ... !!! To bylo radosti! Paní starostka můj mail paní poslala (nevím, jestli je prostě rozeslala lidem, nebo jí paní volala že má na zahradě cizího psa ... ?) a ta mi hned zavolala.

Bastiným stavem jsem byla velmi mile překvapena, představovala jsem si, že pes po téměř čtyřech dnech a třech nocích (přecejen ještě mrzlo a je zvyklá na pokojovou teplotu) toulání po lesích bude vypadat rochu jinak ... O to máme větší radost. Je zjevné, že borderteriér není žádné zjemnělé plemeno, ale že je to stále ještě velmi odolný lovecký psík - nezmar!

Jsme moc šťastní, že jsou holky zase spolu ... :)

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode